16 Mayıs 2011 Pazartesi

Neye Odaklisiniz


Size gercek bir hikaye anlatacagiz. Bir kadinin gozlerinde caresi olmayan bir

hastalik olusuyor ve kor olma tehlikesi ile karsi karsiya kaliyor. Doktorlar hic
bir sey yapamayacaklarini soyluyorlar. Cok kararli olarak ve duyduklarindan hic
hoslanmayarak kadin, bu kadar caresiz kalmasa asla yonelmeyecegi alternatif
terapilere yoneliyor. Bunu yapmayi gulunc buluyor ama icinde bulundugu caresiz
durumdan dolayi denemeye karar veriyor.

Sonunda kadin alternatif yontemler uygulayan bir terapiste gidiyor. Terapist ondan hayatini ve
kendisini anlatmasini istiyor. Anlatmaya basladiktan sonra birden terapist kadini susturuyor ve " son 10 dakika icinde tam 15 kez "nefret ediyorum" cumlesini kullandiginizin farkinda misiniz? " diyor. Kadin soka ugruyor. Pek cok seyi aciklarken "nefret ediyorum" kelimesini kullandigini farkediyor...

"dunyanin gitmekte oldugu halden nefret ediyorum"
"okullarda cocuklara davranma sekillerinden nefret ediyorum"
"onu gormekten nefret ediyorum"
"bunu yapmaktan nefret ediyorum"
Bu onun icin gercekten goz actirici bir deneyim oluyor. Bunun uzerinde kullandigi
kelimeleri degistiriyor ve yillar sonra hala mukemmel gorebiliyor.

Burada Evrensel Kanunlardan "odaklanma kanunu" devreye giriyor.

Odaklanma kanunu:

Neye odaklanirsak, neye dikkatimizi verirsek onu yaratiyor, onu cogaltiyoruz.
Sakinmaya calistigimiz sey yerine elde etmeye calistigimiz pozitife odaklanmak cok
onemli. Ornegin asla yaslanMAmaya odaklanmayin, bunu yaparsaniz kisa surede
yaslanacaginiz kesin. Bunu yerine saglikli, enerjik ve genc olmaya odaklanin,
dikkatinizi bunlara verin.

Kullanidgimiz kelimelere dikkat etme konusunda cok ilginc bir takim bilgiler
var, oyle ki "-siz" takisi ile biten kelimeleri bile literaturunuzden
cikarin. Ornegin "sinirSIZ bolluk istiyorum" derken, aslinda bilincaltinizin
anladigi sinirli bolluk. Bir baska ornek de "kolay, cabasiz ve eglenceli bir
iliski istiyorum" derken aslinda kolay, caba gerektiren ve eglenceli bir iliski
cekiyorsunuz cunku "caba" kelimesinden sonraki "siz" eki onu olumsuz hale getiriyor ve
bilincaltiniz bu kelimeyi caba olarak isleme sokuyor. Bunun yerine "kolay ve
eglenceli bir iliski istiyorum" demeniz ve bunu dusunmeniz, boylesi bir iliskinin
size gelmesini cok daha kolaylastiriyor.

Agzinizdan cikan kelimelere dikkat etmeye calisin. Yakinlariniza soylediklerinize
dikkat etmelerini rica edebilirsiniz. En cok neler soyluyorsunuz, ne tur kelimeler,
deyimler, sifatlar kullaniyorsunuz...

"Binlerce kilometrelik bir yola cikmak icin once bir adim atmak gerekir" deyisinden
yola cikarak,

1- Kucuk, sevimli bir defter alin ve her sabah sukrettiginiz 5 seyi bu kucuk
deftere yazin...herseyi yazabilirsiniz...ornek: "gorebildigim icin, aksama yiyecegim oldugu icin, kuslarin seslerini duyabildigim icin"...siz bu calismayi yaptikca neler neler bulacaksiniz sukredecek...ve sukretme enerjisi Evrene en dogrudan "bunlardan daha fazla istiyorum" demektir ve Evren sizi cok rahat duyabilecektir.
2- Hergun yakin cevrenizden veya hic tanimadiginiz insanlardan (dukkanlarda servis
verenler, dolmus soforu, simitci) 2 kisiye onlari iyi hissettirecek birseyler
soyleyin...Bu kisiler ne kadar tanimadiginiz kisiler olurlarsa o kadar iyi...ve verdikleri
tepkiyi izleyin...
3- Begendiginiz seyleri insanlara ifade edin, tesekkur etmeyi aliskanlik haline
getirin...gida urunleri satilan bir dukkana girdiniz ve mesela cok temiz buldunuz, "ne kadar temiz bir dukkan, cok hosuma gitti" deyin...
4- Soylediklerinize dikkat etmeye baslayin. Agzinizdan cikanlara onem
verin. Sozlerinizi, cumlelerinizi farkedin. Bunun icin etrafinizdan da

yardim isteyebilirsiniz. Onlar sizi disaridan bir goz olarak cok iyi gozleyebilirler. Insanoglu kadar kendisine kor bir baska varlik yoktur bu dunyada.


Ceviren: Engin Zeyno Vural
www.heavenletters.org

ceviri ve derleme: Lale Kulahli


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...